קראו בבלוג שלנו מדריכים וטיפים אודות השימוש ב ITnewsletter

צרו חשבון התנסות חינם

אימיילים חוזרים Bounced Emails

בפוסט זה נסביר את נושא האימיילים החוזרים הנקראים Bounced Emails או Non-Delivery Report/Receipt (NDR).

Bounced Emails אלו למעשה אימיילים אוטומטיים החוזרים מכלל שרתי הדואר השונים בעולם כדוגמת Gmail, Yahoo, Hotmail, Walla, Netvision וכדומה המיידעים את השולח כי ישנה בעיה להעביר את האימייל לנמען אליו שלח.

כאשר נשלח אימייל מתיבת דואר השייכת לשרת דואר מסויים אל תיבת אימייל הנמצאת בשרת דואר אחר, על שרת הדואר האחר להעביר את ההודעה לנמען או לייצר הודעת Bounce אוטומטית.

הודעות ה Bounce מתחלקות ל-4 סוגים עקריים:

HARD Bounced Emails

Hard bounce emails אלו הן שגיאות Bounce קשות המתייחסות בדרך כלל לתיבות שאינן קיימות. לדוגמא - רצינו לשלוח אימייל לכתובת myname@gmail.com אך שגינו בהקלדה ושלחנו אל mayname@gmail.com. שרתי Gmail יחזירו לנו תשובה כי אין להם כזו תיבה ועל כן לא ניתן להעביר אליה את האימייל. זו היא הודעת Hard Bounce ואלא אם אנו מכירים את הנמען אישית יהיה זה קשה לתקן את האימייל ולדעת מה כתובתו הנכונה.

Soft Bounced Emails

Soft bounce emails אלו הן שגיאות Bounce קלות המתייחסות בדרך כלל לתיבות שזמנית לא ניתן להעביר אליהן את ההודעה. למשל תיבה מלאה שניצלה את כלל ה quota שלה והיא תחזור להיות פעילה רק כאשר בעל התיבה ינקה אותה וימחק אימיילים ממנה.

Transient Bounced Emails

Transient bounce emails אלו הן שגיאות החלפה. שגיאות אלה בדרך כלל מתייחסות לטעות בשם הדומיין של האימייל. לדוגמא - רצינו לשלוח אימייל לכתובת myname@gmail.com אך שגינו בהקלדה ושלחנו אל myname@gamil.com. מכיוון ששגינו בדומיין לא נגיע כלל לשרתי Gmail אלא שרתי הדואר שלנו ינסו להגיע אל gamil.com. מאחר ואין כזה דומיין נקבל הודעת Transient. הודעות אלה קל יחסית לתקן מאחר ובחלקן נוכל לזהות את הטעות - סיכול אותיות וכדומה ונוכל לתקנה.

Spam Bounced Emails

Spam bounce emails אלו הן שגיאות ספאם. שרת הדואר אליו שלחנו את האימייל טוען כי איננו מורשים לשלוח לתיבה המיועדת כי מסיבה כזו או אחרת הוא מזהה אותנו או את ההודעה אותה שלחנו כהודעת ספאם. לא ניתן לעשות הרבה במקרה זה אלא לבדוק האם התוכן ששלחנו לנמען כלל תכנים המאותרים כתכני ספאם. לדוגמא סקריפטים, מלים בעיתייות וכדומה.

שרתי הדואר בעולם מתייחסים ברצינות רבה להודעות ה Bounce אותן הן מייצרות ומצפות מהשולח שלא להתעלם מהן. שולח אשר יתעלם מהודעות אלו עשוי להיחסם משרתי דואר מסויימים ולא להיות מסוגל לדוור אליהם לתקופה מסויימת או אף לקבל דירוג שלילי אשר יכול להעביר את האימיילים אותם הוא שולח ישירות לתיבת הספאם של הנמען.

כמו כן, לעיתים תיתכן משרת דואר מסויים הודעת Bounce שגויה ולכן חשוב לעקוב אחר הודעות ה Bounce הנשלחות עבור נמען מסויים לאורך תקופה.

מערכת ITnewsletter מבצעת את מעקב הודעות ה Bounce באופן אוטומטי ומטייבת את נתוני הנמענים בכל חשבון.
נמען אשר קיבל הודעות Bounce יהפוך ללא פעיל לאחר שהופעל הכלל הרלוונטי. לדוגמא 2 הודעות Hard bounce רצופות יגררו את הפיכת הנמען לבלתי פעיל כך שלא ישלח אליו אימייל נוסף. בכך גם נחסכות עלויות הפצת הניוזלטר וכן שרתי הדואר מבינים כי השולח מתייחס ברצינות להודעות הנשלחות אליו וכך הדירוג שלו עולה.

 

מאחלים לכם שימוש מהנה בשירות
צוות ITnewsletter