קראו בבלוג שלנו מדריכים וטיפים אודות השימוש ב ITnewsletter

צרו חשבון התנסות חינם

סדרת מסרים מתוזמנים

סדרת מסרים מתוזמנים מהווה את אחד הכלים החשובים ביותר בדיוור אלקטרוני ובמאמצי השיווק שלכם בתור חברה או עסק קטן. הרעיון העומד מאחורי כלי זה הוא הבאת הנמען, שהינו לקוח פוטנציאלי, לפעולה. כלומר להביא את אותו לקוח פוטנציאלי לבצע רכישה של מה שאנו מוכרים, אם זה מוצר או שירות. השימושים לסדרת מסרים הם רבים ונרחיב על כך בהמשך.

רכישת לקוחות חדשים

הזכרו לרגע בשיחת טלפון אשר קיבלתם מלקוח פוטנציאלי. בשיחה הוא התעניין במוצר/ בשירות אשר הינכם מציעים, שאל שאלות ונראה היה נראה כאילו הוא עומד לבצע את רכישה אך בסופו של דבר זה לא קרה.

יכולות להיות סיבות רבות לכך שהרכישה לא בוצעה.
יתכן שהלקוח לא היה בשל לרכישה כלל אלא רק ברר נתונים לרכישה בעתיד.
יתכן שאותו לקוח רכש בסופו של דבר את המוצר/שירות אצל מתחרה לאחר מספר ימים.
כמובן שיכול להיות שאותו לקוח ביצע את הרכישה אך הסבירות לכך אינה גבוהה.

שיחה כזו נקראת בעולם השיווק "שיחה קרה", או באנגלית "Cold Call". שיחה קרה היא שיחה עם לקוח פוטנציאלי שלא בהכרח מכיר אתכם או את העסק שלכם והסבירות שהוא יבצע רכישה הינה נמוכה.

המטרה שלנו הינה להימנע משיחות קרות. כיצד אנו יכולים לבצע את זה?
מהדוגמא שהבאנו לעיל ברור לנו שהלקוח מתעניין במוצר. עלינו לבקש מהלקוח באמצעות הטלפון או באמצעות טופס רישום באתר שלנו להירשם לקבלת מידע, מידע אשר ינתן לו בחינם ללא כל התחייבות מצידו.
למשל אם אני בעל בית ספר המשווק קורסים בתחום היופי אז אשלח לו כתובות בנושא יופי בכלל ועל תכני הקורס בפרט.
המסרים יועברו לו באופן אוטומטי כל מספר ימים, על פי תוכנית שאקבע מראש.
בתהליך הזה קורים למעשה שני דברים:
הנמען מקבל מידע חינמי מאיתנו שלא הצריך ממנו דבר למעט ההרשמה לניוזלטר, אך בפועל נרקם ביננו קשר, קשר של אמון ביני לבין הלקוח שלא הכיר אותנו קודם לכן, קשר אשר הולך ומתהדק עם כל מסר שמגיע אליו. הלקוח נחשף למוצר/ לשירות שלנו באמצעות התכנים שנדוור אליו. באותם מסרים נוכל להניע אותו לפעולה.
בתחילה לתת לו דברים בחינם אך לאט לאט לחשוף אותו לשירותים ומוצרים הניתנים בתשלום. קודם דברים העולים מעט כסף ולאט לאט ככל שהוא נחשף אלינו אפשר לתת דברים העולים יותר.

סדרת המסרים תוגדר למשל כך:
מיידי - מייד עם הרשמת הלקוח לניוזלטר
לאחר 3 ימים - מידע וטיפים בנושא המוצר/השירות
לאחר 7 ימים - מידע נוסף
לאחר 12 ימים - הזמנה להרצאה ללא תשלום
לאחר 15 ימים - עוד קצת מידע
לאחר 20 ימים - הזמנה לקורס קצר בתשלום
וכן הלאה...

דוגמא נוספת - אמא לתינוק יכולה לקבל בכל חודש בהתאם לגיל תינוקה מסרים הכוללים מידע אודות
שלבים התפתחותיים אותם עובר תינוקה ואילו מוצרים כדאי לה לרכוש - מוצרי מזון, צעצועי התפתחות, טיטולים וכדומה.

אגב, גם אם לא תשלבו דברים בתשלום במסרים אלא רק מידע וטיפים הלקוח יגיע אליכם לרכישה כאשר יגיע להחלטה לרכוש.
התוצאה - התחרות ביניכם לבין המתחרים שלכם תצטמצם באמצעות מנגנון זה.

חידוש מנוי או שירות

לעסקים רבים לקוחות המנויים על השירות שלהם. לדוגמא מכוני כושר, מגזינים ועיתונים, טלפוניה, אתרי אינטרנט , חידוש דרכון או ויזה, השכרה של פריט כלשהו וכדומה. ניתן להגדיר סדרת מסרים המזכירים ללקוח לחדש את המנוי שלו אצלכם.
לדוגמא:
60 ימים לפני שהשירות פג - התראה ראשונית.
30 ימים לפני - התראה שניה.
15 ימים לפני - התראה שלישית.
וכן הלאה...

קורס אלקטרוני

עסקים רבים מדוורים קורסים אלקטרוניים באמצעות ניוזלטר - קורס צילום, קורס הנהלת חשבונות, קורס אפייה וכדומה. סדרת המסרים מאפשרת לבצע בדיוק את זה.

לקוחות קיימים

ידוע כי ניתן להגדיל רווחיות ב-3 דרכים:
1. להשיג לקוחות חדשים.
2. למכור יותר פעמים ללקוח קיים.
3. למכור יותר דברים ללקוח קיים.

מכאן לקוח רוכש אצלנו פעם בשנה והצלחנו לגרום לו לרכוש פעמיים בשנה אז הגדלנו רווחיות ל- פי 2.
אם לקוח קנה את מוצר א` בלבד והצלחנו לגרום לו לרכוש גם מוצרים נוספים אז הגדלנו רווחיות.
סדרת המסרים יכולה לעזור גם כאן ע"י דיוור טיפים ומאמרים אודות מוצרים או שירותים נוספים שאנו משווקים.


אמרה ידועה בעולם הפרסום אומרת שאדם צריך להיחשף לכ- 6 עד 8 מסרים ע"מ להגיע לפעולה.
אם עושים את הדברים במידה ובטעם הנכון אז ניתן להגדיל רווחיות באופן ניכר.
סדרת המסרים הינה כלי חשוב שיסייע לנו לבצע זאת ולהגיע לתוצאות בצורה המהירה ביותר.

 

מאחלים לכם שימוש מהנה בשירות
צוות ITnewsletter